fbpx

SEO explicat pe intelesul tuturor!

Distribuie

Share on facebook
FACEBOOK
Share on email
EMAIL
Share on whatsapp
WHATSAPP
Share on twitter
TWITTER

Inainte de toate este important sa intelegeti ce este mai exact SEO (Search Engine Optimization).

Conform Wikipedia SEO este procesul prin care un site primeste gratuit vizite organice din cautarile Google.

Procesul de optimizare a unui site precum si a continutului acestuia, este realizat prin SEO. Doar prin aceasta arta a optimizarii site-ul dumneavoastra o sa apara in primele rezultate in cautarile Google prin cuvintele cheie relevante afacerii dumneavoastra.

Daca cautati pe Google cuvintele „agentie de marketing deva” puteti observa ca primul rezultat, dupa cele sponsorizate, este al agentiei de marketing Rad Media. Acesta este un exemplu de rezultat organic in cautarile Google pentru cuvintele cheie „agentie de marketing deva”.

Este necesar sa faci SEO pe termen lung?

Aceasta este una dintre principalele intrebari pe care le aud des de la proprietarii de afaceri. DA este necesar sa faci Optimizare SEO pe termen lung pentru a putea vedea rezultate.

Spre deosebire de Promovare Google unde rezultatele apar mult mai repede optimizarea SEO necesita mai mult timp.

Revenind la definitia SEO de mai sus, este foarte important sa intelegeti ca afacerea dvs. va primi gratuit vizite organice direct din cautarile Google pe termen lung.

Exemplu: Daca maine nu mai investiti deloc bani in marketing, afacerea dvs. va functiona in continuare. De asemenea veti avea zilnic vizite organice gratuite din cautarile Google pentru cuvintele cheie relevante afacerii dvs.

SEO este una din metodele principale de promovare care va dezvolta afacearea asa cum poate nu v-ati imaginat vreodata.

Care sunt factorii principali prin care Google claseaza site-ul in topul cautarilor?

Exista 200 de factori dupa care Google claseaza site-ul dumneavoastra. Vom discuta despre doi dintre cei mai importanti factori din punctul meu de vedere.

Inainte de toate trebuie sa intelegeti diferenta dintre Google si alte companii. Google nu vinde un produs fizic sau o informatie, ci acesul la continut relevant.

Ca si companie, Google, are o tinta simpla si directa. Doreste sa arate un continut cat mai relevant persoanelor care cauta diferite cuvinte pe platforma lor.

Din pacate nu exista nicio modalitate de a schimba criterile dupa care Google claseaza un site in cautarile sale. Din fericire, putem sa ii oferim exact ceea ce doreste pentru a plasa site-ul in topul cautarilor sale.

Primul si cel mai important factor SEO prin care Google claseaza un site, este continutul de calitate

Continutul trebuie sa fie unul util, popular, unic si informativ pentru vizitator, dar care sa nu fie rau intentionat sau mincinos.

Cum gaseste Google cel mai bun continut?

Daca noi oamenii avem 5 simturi, Google in schimb are 3 „simturi” prin care gaseste cel mai relevant continut de pe internet.

  1. Google bot – Acest robotel Google cauta periodic pe tot internetul, site-uri, pagini, actualizari si link-uri noi. Dupa ce gaseste aceste informatii, le trimite la centrul de date Google. Aici sunt stocate si organizate intr-o baza de date masiva cunoscuta sub numele de „index de cautare”.
  2. Traffic data – Dupa ce site-ul a fost accesat si indexat in baza de date Google, incepe urmatorul pas in procesul de clasare. Intrucat Google inca nu are vreo modalitate de a determina calitatea continutului, acesta cauta indici precum volumul de trafic pe site.
  3. User metrics – Odata ce a determinat numarul de vizitatori si din ce surse au ajuns pe site, Google analizeaza modul in care acesti vizitatori interactioneaza cu site-ul dvs.

Factorii pe care Google ii analizeaza la fiecare vizitator sunt:

  • timpul petrecut pe fiecare pagina;
  • numarul de videoclipuri redate;
  • click-uri pe link-uri interne si externe;
  • click-uri pe butoane de inscriere sau cumparare;

Google este constient de faptul ca oricine poate cumpara trafic catre website-ul sau. De aceea criteriul #3 „user metrics” joaca un rol important in depistarea continutului de calitate.

Al 2-lea factor SEO in ordinea importantei este link building-ul

Ati creat un continut de calitate dar tot nu gasiti website-ul pe prima pagina in cautarile Google?

In acest caz, urmatoarea problema care trebuie rezolvata este lipsa link-urilor pe diferite site-uri care fac trimitere spre site-ul dumneavoastra.

Ca sa intelegeti mai bine acest factor SEO, vreau sa va ganditi la urmatorul aspect din viata de zi cu zi:

„In drumul dumneavoastra spre locul de munca, doriti sa va achizitionati un sandwich bun. Daca 8 persoane din 10 intrebate pe strada de unde puteti achizitiona acel sandwich va recomanda un magazin anume, cel mai probabil veti achizitiona sandwich-ul din acel loc. Desi, in zona existau mai multe magazine de unde ati fi putut achizitiona poate un sandwich mai bun”.

Acelasi lucru se intampla si in mediul online cu factorul SEO #2 in ordinea importantei „link building-ul”.

Google analizeaza numarul si calitatea site-urilor care recomanda site-ul dumneavoastra. Termenul „recomanda” in acest context reprezinta un link cu trimitere spre site-ul dvs. plasat pe una din paginile acelui site.

Puteti verifica gratuit care este topul link-urilor cu trimitere spre site-ul dvs. folosind Seo Review Tools.

Concluzie finala si recomandari

Acum stiti ce este SEO si care sunt cei doi factori principali prin care Google claseaza site-ul dvs. in topul cautarilor.

Recomandam sa aveti grija ce site-uri vor avea link-uri cu trimitere spre site-ul dumneavoastra. Incercati pe cat posibil ca acele site-uri care va „recomanda” site-ul sa fie in regula din toate punctele de vedere.

Cum stiti ca un site este in regula pentru a va „recomanda” site-ul?

  1. Primul aspect dupa care trebuie sa va ghidati este acela de a fi relevant nisei dumneavoastra. Un site auto nu ar avea nicio relevanta daca ar „recomanda” site-ul dvs. de medicamente. Insa un site de ziar online sau unul cu articole despre medicina, ar fi mai benefic pentru site-ul afacerii dumneavoastra.
  2. Cautati in subsolul site-ului care va „recomanda” site-ul dvs. pentru a depista ce companie sau persoana reprezinta acel site.
  3. Verificati notorietatea site-ului care va „recomanda” site-ul dvs., folosind Seo Review Tools.
  4. Daca inca aveti dubii cu privire la site-ul care va „recomanda” site-ul dvs., verificati numele domeniului .ro la rotld. Daca numele domeniului este .com, .net, etc., il puteti verifica la whois pentru a vedea cine detine acel domeniu.

Tinand cont de faptul ca exista 200 de factori SEO dupa care Google claseaza orice site, o agentie SEO poate fi o mina de aur pentru afacerea dumneavoastra!

346

Distribuie

Share on facebook
FACEBOOK
Share on email
EMAIL
Share on whatsapp
WHATSAPP
Share on twitter
TWITTER

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Esti pregatit sa domini mediul online?