Continutul articolului:
Daca pana acum v-ati promovat afacerea pe Facebook folosind butonul ”Promoveaza postarea”, butonul acela aflat in coltul din dreapta jos al fiecarei postari, atunci va invit sa cititi in continuare de ce trebuie sa evitati aceasta metoda de promovare.
Daca ati folosit aceasta metoda de promovare facebook, sansele sunt foarte mari sa fi irosit sute, mii, zeci de mii, sau chiar sute de mii de lei din bugetele alocate.
Ce este mai exact aceasta metoda de promovare pe facebook?
Folosirea butonului „Promoveaza postarea” este defapt o optiune simplificata de a va promova afacerea pe facebook, optiune care face parte dintr-un sistem publicitar mult mai mare si mai complex numit „Facebook Business Manager”. Aceasta optiune este foarte usor accesibila, fiind disponibila direct in „news feed” sau pe pagina dumneavoastra de facebook in coltul din dreapta jos al fiecarei postari. Chiar daca aceasta optiune este usor de folosit, nu recomand folosirea acesteia deoarece va obiliga sa promovati o postare de pe pagina dumneavoastra de facebook in loc sa creati content unic pentru reclama, mai mult, va limiteaza si optiunile de targetare, unde si cui puteti afisa reclama. In concluzie, daca folositi aceasta metoda de a va promova afacerea, facebook va priveaza de foarte multe optiuni si controleaza in mare masura deciziile luate vizavi de reclama in locul dumneavoastra.
Limitarea optiunilor de targetare cand va promovati afacerea pe facebook = bani irositi fara rezultate!
1. Alegerea obiectivul – Veti observa ca daca folositi butonul „Promoveaza postarea” pentru a va promova afacerea pe facebook veti avea doar 3 din cele 11 optiuni disponibile atunci cand alegeti obiectivul campaniei de promovare. De ce este atat de important obiectivul fiecarei campanii pe facebook? La alegerea obiectivului ii spuneti facebook-ului ce rezultate doriti sa aveti din acea campanie. De exemplu: daca aveti un magazin online care vinde produse fizice si doriti ca facebook sa afiseze reclama acelor persoane care pot fi mai predispuse sa faca o achizitie pe website-ul dumneavoastra, atunci va trebui sa alegeti obiectivul „Conversii”, obiectiv care nu este disponibil, dupa cum puteti observa in imaginea de mai jos (captura ecran).
2. Alegerea audientei – Cand vine vorba de audienta este foarte important sa o alegeti pe cea potrivita pentru afacerea dumneavoastra atunci cand creati o campanie de promovare pe facebook. Optiunile importante care lipsesc cand folositi butonul „Promoveaza postarea”, sunt targetarea persoanelor care au domiciliul in locatia selectata sau doar calatoresc prin ea, ce limba sau limbi vorbesc persoanele targetate si cea mai importanta optiune care lipseste este crearea audientelor folosind codul de urmarire / conversie „Facebook Pixel”.
3. Plasarea reclamei – Folosind butonul „Promoveaza postarea” va limiteaza si unde puteti plasa reclama. Asta inseamna ca daca doriti sa afisati reclama doar pe newsfeed-ul facebook, doar persoanelor care navigheaza de pe dispozitivele mobile, doar persoanelor care sunt conectate la reteaua wifi si doar persoanelor care folosesc un telefon mobil care are un sistem de operare android, nu veti putea deoarece singura optiune disponibila este „Plasari automate”.
Concluzie si ce trebuie sa faceti in continuare
1. Este absolut necesar sa va opriti din a folosi butonul „Promoveaza postarea” cand va promovati afacerea pe facebook.
2. Creati-va un cont gratuit pe platforma „Facebook Business Manager” pentru a putea incepe sa creati campanii de promovare cu rezultate.
3. Instalati si configurati „Facebook Pixel” imediat dupa v-ati creat noul cont pe platforma “Facebook Business Manager”.